Wednesday, May 11, 2011

karipap pertamakuh bersama bidadari~

alkisah sejak dok uma xtaw nk buat ape~
hehehehe ~ tengok rupa kaki tangan idung mulut mata~
mcm xboley blaaa~ jew..
tapi sape sangke aku pandai buat karipap hahahahaha~
(puji diri sendiri tok tinkatkan keyakinan diri sendiri jab :P )

hari ni aku jadi surirumah tangga khas tok bidadri aku :)
bangkit agak lewat as anank dara.. (anak dara ke?)
tetiber pewot aku mendendangkan lagu paling fames bila lapo..
aku pown dgn xsegan silu g la dapo..
buat2 hebat..masak laa ape yg ade..
jadilah 3masakan paling mudah
1.telur dadar (mknan paleng fames at uma bujang)
2.ayam goreng ( mkanan fames at slera pewot honey)
3.sayur campur (nk buat ayam kunyit xjadi huhuhuhu)

setelah mengisi pewot..
amin kenyang dengan sepenuhnya..
tetibe dtg 1 idea nk buat karipap

"ney jom buat karipap nak x..bby mang pandai buat karipap (padahal aku xpernah2 buat pown tgok pernah la hahahaha) 
dye xbg ape respon pown ak pown bgerak g dapo ape yg patot..jeng2 lupe lak tepung nk kena campur ngan ape.. "ney col mak jb tanya mcm mane nk buat karipap" hahaha kantoi xtaw buat sbenarnya..
dye ekotkan jew..ape yg aku suroh..
mula2 dye perhatikan dan ekot jew ape yg aku mintak tlg..
tp last2 ngan dye bersila getel tepung jadikan karipap dan akhirnya aku berjaya~
huhuhuhuhuhu~ karipap sardin pertama aku~

 langkah pertama uli tepung sepuas hati hahahahahahahaha
ratakan tepung guna botol cencalot kihkihkih~
 sediakan sardin yang telah dimasak dengan sedapnya~
 jadilah karipap sardin yg pelbagai bentuk..
 jangan pandang pada rupe tapi nilai dengan rasenya hahahaha karipap aku mesti la aku ckp sedap hehehehe
yg atas comel uh hasil tangan bidadari aku yg bawah kachak uh aku punya hasil..

selamat mencube huwahahahahahahaha~


No comments:

Post a Comment